Podstawowe informacje o ściąganiu filtrów Google

Zauważyłeś nagły spadek pozycji Twojej domeny? Czy strona przestała też pojawiać się w wyszukiwarce po wpisaniu konkretnych i wypozycjonowanych wcześniej fraz? Pomimo ogromu zabiegów, strona nie zmienia swojej pozycji w Google? Jeżeli zaobserwujemy powyższe objawy, oznaczać to będzie obciążenie strony filtrem Google.

Filtr Google – co to takiego?

Zanim zaczniemy działać należy wytłumaczyć czym są filtry Google. Blokada pojawia się na skutek błędnego pozycjonowania – głównie przez pozyskiwanie linków ze stron, które Google uznaje za niezaufane. W takim wypadku nakładany jest filtr ręczny, a usunięcie tego rodzaju filtra może trwać od jednego nawet do kilkunastu tygodni. Jeżeli jednak blokada spowodowana była np. błędem na stronie, to będziemy mieć problem z filtrem algorytmicznym i w tym przypadku usuwanie filtra Google będzie trwać od kilku miesięcy do roku.

Jak usunąć filtr ze strony?

Jedynym sposobem ściągania filtrów Google jest stworzenie listy linków kierujących do naszej strony internetowej (najlepiej zrobić to przy pomocy Google Webmaster Tools), a następnie sprawdzenie, które z nich są dla niej toksyczne – proces ten ułatwią nam dedykowane narzędzia takie jak Seo odkurzacz. Po wytypowaniu linków przeznaczonych do usunięcia z Google, należy wrzucić do Google Webmaster Tools plik disavov z listą niechcianych linków. Aby wykonać wszystkie powyższe kroki potrzebujemy sporej wiedzy i dokładności, albowiem wykasowanie dobrych linków spowoduje, iż nasza strona nie wróci na dawną pozycję.

Kiedy należy usuwać linki z Google?

Obłożenie naszej strony przez filtr wymusza od nas natychmiastowego działania. Podczas trwania blokady domena jest w stanie utracić ogromną ilość wejść, co może poważnie uszczuplić budżet przedsiębiorstwa, dlatego też nie należy czekać z uzyskaniem rady u profesjonalisty. To z tego powodu trzeba jak najszybciej przekazać sprawę w odpowiednie ręce.