Jak użyć PBN do zwiększenia widoczności strony?

Szukasz pełnej oferty artykułów z linkiem kanonicznym? Świetnie trafiłeś! Wejdź na pbnmarket.pl.

Aby konsument odkrył twój biznes musisz nie tylko posiadać stronę firmową, lecz także zatroszczyć się o jej widoczność na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania. Do tego kluczowa jest treść strony i to czy cyklicznie publikowane są na niej nowe profesjonalne i użyteczne dla klienta treści. Jednak nie wolno również pomijać tzw. link buildingu, czyli zdobywania linków zewnętrznych prowadzących do strony. Jednym ze sposobów na link building jest wykorzystanie PBN-ów – prywatnych sieci portali.

PBN i ich atuty oraz słabe punkty

PBNy są prywatne, bowiem są tworzone a następnie nadzorowane przez jeden podmiot (najczęściej przez większą agencję marketingową bądź firmę SEO), który kontroluje jakość publikowanych tam tekstów. Prywatne sieci serwisów są z reguły stosowane jako jeden z punktów rozbudowanej strategii marketingowej, co warto silnie zaznaczyć, bo najlepsze efekty ich użycia daje się zauważyć w stosunku do stron, które zostały uprzednio prawidłowo zoptymalizowane pod kątem technicznym oraz contentu. Prywatne sieci blogów nie tylko dają możliwość utworzenia pokaźnej ilości linków przychodzących do witryny, ale również na ich zróżnicowanie, co jest dobrze postrzegane przez wyszukiwarki. Za mankament PBNów można uznać niestety to, że ich wykonanie to spory koszt, a później konieczne jest poświęcenie wielu godzin na zachowanie ich w stosownej jakości.

Jak zastosować PBN? Proponujemy wizytówki NAP oraz publikacje z canonicalem

Prywatne sieci blogów rewelacyjnie zdadzą egzamin w pozycjonowaniu lokalnym, ponieważ można przy ich użyciu publikować sponsorowane artykuły tematyczne będące wizytówką NAP. Co to NAP? To praktycznie każde miejsce online, gdzie dodane są istotne informacje kontaktowe firmy – jej nazwa, telefon lub e-mail oraz adres stacjonarny. Na przykład NAP-em jest wizytówka GMF, ale jest nim także zakładka w internetowym katalogu firm, strona w mediach społecznościowych albo artykuł, w którym umieszczono firmowe informacje teleadresowe.

Kolejna interesująca metoda korzystania z możliwości PBNów to artykuły z linkiem kanonicznym. Polegają one na republikacji rzetelnych artykułów ze wskazaniem linku do źródła treści oznaczonego jako tag “rel=canonical”. W takiej sytuacji roboty wyszukiwarek przeważnie oceniają wyżej jakość oryginalnego artykułu, gdyż odnajdywanie linków do niego na rozmaitych stronach zewnętrznych rozumieją jako znak, że pod wymienionym adresem kanonicznym znajdują się pomocne, warte uwagi teksy. Publikacje z canonicalem są najefektywniejsze przy treściach z branż YMYL (Your Money Your Life), w których liczy się zdobycie wysokiego autorytetu, innymi słowy tych związanych przede wszystkim z doradztwem finansowym, zdrowiem czy doradztwem prawnym, aktualnymi informacjami.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO