agencje seo, firmy seo, kampanie seo

Usługi agencji SEO – realne zyski dla Twojej firmy

Firmy oraz administratorzy witryn internetowych, którzy chcą wyświetlać się na najlepszych pozycjach w wyszukiwarce, mogą to uzyskać na minimum trzy sposoby. Pierwszy, którego nie polecamy, to podejmowanie działań samemu. Nie mając rozeznania w problematyce SEO i nie śledząc na bieżąco doniesień o modyfikacjach w algorytmie Google, ciężko postępować dobrze i – najważniejsze – skutecznie. Kolejne podejście to zatrudnienie na etat profesjonalnego SEOwca, jednak nie każda firma się na to decyduje powodu ograniczeń budżetu. Trzeci sposób to zatrudnienie agencji SEO. Budżet skierowany na zadania agencji SEO można dostroić do możliwości finansowych zlecającego. Zaletą współpracy z agencją SEO jest to, że pomijając specjalistów od SEO w pracują tam również osoby od grafiki, kampanii Google Ads, content marketingu czy programowania, które służą merytoryczną pomocą w tych sferach.

Postaw na transparentną oraz sumienną agencję SEO

Agencji SEO w naszym kraju jest sporo. Na co zwrócić uwagę podczas poszukiwań podmiotu, która poprawi naszą widoczność w SERP? Zalecamy postawić na markę, która istnieje na rynku od kilkunastu lat. Liczba firm SEO, a również tych kreatywnych oraz marketingowych, z miesiąca na miesiąc wzrasta, co nie zawsze niesie za sobą należytą jakość usług. Wybierając agencję, która funkcjonuje od mniej więcej dziesięciu lat, można mieć zaufanie, że dysponuje ona dużym doświadczeniem i może w każdej chwili pochwalić się interesującym portfolio swoich poprzednich klientów. Agencje SEO na ogół na swoich stronach posiadają zakładkę z wykazem tzw. „kejsów”. Przed zatwierdzeniem umowy warto przeanalizować opisy takich przypadków, by samemu wstępnie zobaczyć, jakich rezultatów można oczekiwać po danej agencji, a także to jakie problemy udało jej się rozwikłać i dla jakich branż pracowała. Rzetelna agencja SEO to taka, której praca jest transparentna: zawiadamia o harmonogramie prac na nadchodzące miesiące, jak również przekazuje raporty ze zrealizowanych działań i ich efekty.

Następna niebagatelna kwestia to spersonalizowana oferta i dostosowanie zakresu działań do charakteru działalności, którą prowadzi klient agencji. Jeżeli agencja SEO na zapytanie ofertowe odpowiada w kilka minut, a oferta sprawia wrażenie sztampowego szablonu, należy traktować to jak znak ostrzegawczy. Po wysłaniu zapytania przedstawiciel kompetentnej agencji SEO kontaktuje się z zainteresowanym klientem, aby poprosić o kolejne dane o firmie, niezbędne do opracowania dla niej pełnej oferty. Chodzi o dane, których nie można znaleźć na własną rękę online, jak np. informacja o prowadzonych uprzednio działaniach SEO czy o istotnych dla klienta usługach bądź produktach, które stara się wypromować.

Jaki system rozliczeń z agencją SEO jest właściwy?

Nieufnie powinno się podejść do firm SEO, które proponują współpracę z zapłatą za wypracowany efekt. W takim systemie rozliczenie odbywa się dopiero wtedy, gdy frazy kluczowe zdobędą wynegocjowane w umowie pozycje w SERP (przykładowo wejdą do Top5 bądź pierwszej strony wyników). To wciąż stosunkowo popularny sposób rozliczeń, aczkolwiek niesie ze sobą duże ryzyko – można wszak uzyskać szybkie rezultaty za pomocą łamania zasad ustalonych przez Google. Nieustannie modyfikowany algorytm także nie pomaga w spełnieniu obietnic złożonych klientowi, w związku z tym solidna agencja SEO nigdy nie zapewnia uzyskania konkretnych wyników. Jeśli idzie o cenę za usługi agencji SEO, to rzadko bywa ona stała – zazwyczaj w pierwszych tygodniach po zawarciu kontraktu konieczne jest zaangażowanie większego budżetu, żeby przeprowadzić szczegółowy audyt SEO, a później wcielać w życie wszystkie wyliczone w nim zalecenia. W kolejnych miesiącach współpracy, gdy witryna zleceniodawcy jest już zoptymalizowana, koszty prac są o wiele niższe.

Adres:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]