Fotele biurowe – dlaczego są tak ważne?

Po całym dniu spędzonym przed biurkiem może nas boleć kręgosłup. Szczególnie istotne rzecz jasna są ćwiczenia, ale także to nie zadziała, kiedy przed biurkiem pracujemy na niekomfortowym krześle. Z tego względu nie należy oszczędzać na fotelach biurowych – dają wszak pewność tego, iż kręgosłup nie będzie zmęczony. Fotele do biurka rzutują też na samopoczucie pracowników – ich odpowiednie wybór skutkuje zwiększoną efektywnością oraz wzrostem kreatywności załogi. Jak jednak wybierać fotele do pracy przy komputerze? Czym może grozić zły wybór takich foteli?

Fotele do biurka – kluczowa jest swoboda regulacji

W dużych biurach kluczowa będzie swoboda ustawienia położenia zagłówka, siedziska i podłokietników foteli zakupionych do pracy przy biurku. Należy bowiem mieć świadomość, że będą ich używać osoby o różnych gabarytach – niscy będą narzekać na ból nóg z powodu ich złego ułożenia, więksi z kolei na ból pleców po 8 godzinach pracy na fotelach z źle wyprofilowanym oparciem. Istotna jest również stabilność danego fotela do biura. Zapewni ją odpowiednia konstrukcja podstawy – szczególnie taka z pięcioma ramionami. Podczas wykonywania pracy przy biurku ważne okażą się także podłokietniki, które zdecydowanie ułatwią obsługę klawiatury, choć są użytkownicy, przedkładający fotele komputerowe bez nich. Z finansowego punktu widzenia zaleca się wybrać fotele, w których łatwo da się wymienić kółka będące często psującą się ich częścią.

Nieodpowiedni dobór foteli biurowych – jakie mogą być konsekwencje?

Najczęściej występującymi schorzeniami wynikającymi z nieodpowiedniego ułożenia ciała podczas pracy za biurkiem będą przede wszystkim bóle kręgosłupa – zarówno w części krzyżowej, jak i szyjnej. Warto oprócz tego nadmienić, że choroby mogą dotyczyć też nadgarstków – zwłaszcza przy braku czy nieprawidłowej wysokości podłokietników. Miejmy również na uwadze, iż nawet właściwie wyregulowany fotel nie zapewni jego użytkownikowi zachowania dobrego samopoczucia – pracę przy komputerze trzeba regularnie przeplatać krótką gimnastyką.