Sok z kiszonej kapusty i buraków – źródło witamin i soli mineralnych

Więcej szczegółów o soku z kapusty

Artykuły fermentowane po okresie odsunięcia na dalszy plan znów powróciły do naszego menu. Do kiszonych ogórków i kapusty dołączają również nowe, do tej pory mniej lubiane warzywa oraz owoce. Kiedy piszemy o zdrowotnych walorach żywności poddanej fermentacji nie sposób nie wspomnieć także o napojach takich jak kombucza, maślanka albo różnego rodzaju zakwasy i soki z kiszonych warzyw. Głównie te ostatnie są godne uwagi – pozwalają w nieskomplikowany i szybki sposób wprowadzić do naszego ciała witaminy niezbędne dla jego właściwego działania.

Sok z kiszonych buraków i kapusty – co w nich znajdziemy?

Sok z kapusty kiszonej to napój posiadający w składzie dużo związków mających zbawienny wpływ na nasze samopoczucie. Najistotniejszym składnikiem są bezsprzecznie bakterie kwasu mlekowego odpowiadające za proces fermentacji. Sok z buraków, kapusty czy inny kiszonek to także wspaniałe źródło witamin. Warte uwagi jest głównie duże stężenie witaminy C – zaledwie 150 ml tego napoju ma jej więcej niż cytryna. Soki z kiszonek powinno się również pić z uwagi na obecność witamin z grupy B, witaminy P i K, a także duże nasycenie solami mineralnymi.

Sok z kiszonych buraków – dlaczego warto go pić?

Sok z kiszonych buraków, ogórków czy kapusty, z powodu zawartości bakterii fermentacji mlekowej korzystnie wpływa na naszą odporność oraz pracę jelit. Na dodatek liczne witaminy usprawniają działalność układu nerwowego, łagodzą symptomy depresji, szkorbutu i cukrzycy, a także pomagają walczyć ze zmęczeniem fizycznym i psychicznym. Po kwaszonki winny ponadto sięgnąć ludzie zmagający się ze schorzeniami układu pokarmowego, jak przykładowo wrzody żołądka czy refluks. Działają one także osłonowo w czasie kuracji antybiotykami i pobudzają apetyt.

Adres:
"ARTMAN" spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
Niedomicka 47
33-132 Niedomice

Mob.: +48 669-997-776
E-mail: [email protected]