Zdrowa żywność – o sokach z kiszonej kapusty i kiszonego buraka

Jeśli potrzebujesz soków z kiszonych warzyw, koniecznie sprawdź artmankiszonki.pl/pl/c/Zakwasy-soki-warzywne/10.

Od stuleci w rodzimej kuchni używa się kwaszonek. Od kilku lat jednak raz za razem mówi się także o właściwościach prozdrowotnych soków z kiszonych warzyw, w szczególności z buraków i kapusty. To wręcz tzw. super żywność, która dzisiaj często pojawia się na półkach marketów w działach z żywnością eko.

Sok z kiszonej kapusty – dlaczego należy go pić

W dzieciństwie sok z kiszonej kapusty spożywał prawdopodobnie większość z nas. Nasze babcie samodzielnie kwasiły kapustę wedle przekazywanych w rodzinie przepisów, a po zjedzeniu całej kapusty częstokroć dawały swoim wnusiom szklankę z sokiem, tłumacząc, że sok jest cierpki, jednak nadzwyczaj zdrowy. I miały rację! Sok z kiszonej kapusty to prawdziwe źródło witamin! Ma on w składzie duże ilości witaminy A, C, E oraz B3, jak również liczne minerały, jak m.in. żelazo, fosfor oraz cynk. Wielu ludzi miewa trudności z przystosowaniem się do kwaśnego posmaku tego soku, lecz powinnyśmy spożywać go cyklicznie, gdyż działa on grzybo- i bakteriobójczo, eliminuje toksyny z organizmu, obniża poziom choresterolu i ma dobry wpływ na pracę żołądka, a to sprawia, że może wspomagać proces odchudzania. W szczególności natomiast pomaga uzupełnić deficyt kwasu askorbinowego, co zwiększa odporność organizmu oraz chroni przed częstymi przeziębieniami. Z uwagi na zawarte w nim żelazo sok z kapusty kiszonej poleca się też anemikom. Naturalnie, nawet z tak zdrowym produktem nie powinno się przesadzać – wystarczy spożycie około 250 mililitrów soku dziennie.

Działanie soku z kwaszonych buraków

Drugim lubianym sokiem, który stosujemy od zawsze w kuchni, a który pijemy również jako przekąskę, jest sok z kiszonych buraków. W jego składzie znajduje się mnóstwo witamin i ma właściwości antyoksydacyjne, przeciwzapalne i antyseptyczne. Sok ten podnosi odporność: zapobiega obstrukcjom, obniża poziom cholesterolu we krwi, a jednocześnie poprawia koncentrację. Chociaż buraki wyróżniają się sporą zawartością cukrów, to sok z kiszonego buraka nie ma wysokiego IG i mogą go spożywać osoby cierpiące na cukrzycę. Nie poleca się aczkolwiek jego spożycia paniom karmiącym piersią oraz w ciąży, a także osobom cierpiącym na reumatyzm albo choroby nerek.

Jeśli nie masz czasu, żeby przygotowywać soki z kiszonych warzyw samodzielnie, możesz nabyć je w ulubionym sklepie bądź założyć na nie zamówienie wprost na stronie producenta. Nie zapomnij jednakże, że takie soki trzeba składować w w chłodnym miejscu.

Jeśli nie masz możliwości, by przygotować sok z kiszonych warzyw samodzielnie, możesz kupić je w ulubionym sklepie bądź zamówić większą ilość bezpośrednio na stronie producenta. Pamiętaj jednak, że takie soki należy przechowywać w warunkach chłodniczych.

Adres:
"ARTMAN" spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp. k.
Niedomicka 47
33-132 Niedomice

Mob.: +48 669 997 776
E-mail: [email protected]